tisdag 4 november 2014

Färgsättning och detaljer

Jag hittade till italienska Dimore Studio via den här bilden på Pinterest. Föll för deras mörka, lite murriga, men mysiga färgsättningar. En skön kontrast till den grafiska svartvita stilen som vi har sett så mycket av. Den här mysiga känslan är jag ute efter nu när vi ska göra om hemma hos oss. Soffan måste inte vara grå eller vit. Varför inte blå eller lila? Har man en IKEA-soffa, som vi har, så kan man beställa nytt överdrag från Bemz om man tröttnar. Det finns massor av tyger att välja bland. Ett sätt att få en mer personlig inredning. Den mörka grå väggen kan kännas lite uttjatad, men här kommer den verkligen till sin rätt. Fint med den svarta hyllan med fotokonst, böcker och vackra detaljer. Den varma färgen från rottingstolen återkommer fint i hyllans små glasskåp. Ett enkelt och fint sätt att binda ihop inredningen i ett rum. Det gröna bordet skulle lika gärna kunna vara ett grönt marmorbord. Grön marmor är så snyggt och känns lite nytt nu när vi har sett så mycket vit marmor (som ju alltid är väldigt fint). 

Det är sällan jag hittar en bild som jag gör att jag känner att exakt så vill jag också ha det! Ja, jag är kräsen. :) Men det är så man inreder personligt, man hittar sin stil och kan gärna inspireras av andra, men inte hela konceptet. Inspireras lite här och lite där. Gör det till ditt eget. Här gillar jag färgsättningen. Fint med blått och ljust trä. Den stora tavlan är så läcker. Skön kontrast mot alla tavelväggar som trendat så på sistone. Det ena behöver inte utesluta det andra. Jag gillar tavelväggar också. Fint i samma rum dessutom. 

Grönt och blått är mina favoritfärger! Fina ihop dessutom. Här ett fint exempel på hur man kan pigga upp en ganska neutral färgsättning; bara att tillsätta färg. Alla färger fungerar jättebra! Blommor, kuddar, plädar eller vad man vill. Lätt att förändra. Så fint att samla en grupp med keramikkrus eller liknande. Tätt ihop. Och så lampan! Fint!

Bilder från Dimore Studio

Inga kommentarer: