lördag 17 januari 2015

Skira pasteller, kaktusar och terrakotta

Det är så fint med det skira, lite romantiska i kombination med kaktusar och succulenter (Aloe vera i andra bilden). Den här färgsättningen med mjuka pasteller och mycket vitt lyfter  med något mörkare inslag; som marmoren i översta bilden eller stolarnas trä i den nedre. Det blir inte lika "snällt". Terrakotta kommer vi att se mycket av framöver. Jag har vant mig vid tanken nu. Jag var liksom med förra terrakottasvängen. :) Jag gillar det i en lagom mängd. Krukor i i terrakotta känns ganska självklara. Det är ju ständigt aktuellt,  och där kan man frossa lite mer, men det kommer andra detaljer i terrakotta. Ett exempel är nya fina serien Globo från Kähler. Ljusstakar i olika storlekar i grått eller terrakotta. Jag fick en av Globo-ljusstakarna i terrakotta när jag besökte Formex i augusti. Den är jag jätteglad över. Så fin!

Bilder från Vt Wonen.

Inga kommentarer: